Okrem zákazu aerodynamickej pozície sa UCI rozhodla v úprave pravidiel cestnej cyklistiky obmedziť aj pozíciu, v ktorej je jazdec opretý o lakte v bežných pretekoch. Simuluje tak pozíciu časovky. Menia sa aj pravidlá pre vyhadzovanie odpadu počas pretekov.
Jazda na predlaktí ešte o častejšiu pozíciu ako pri vyššie spomínaný „super tuck“ pri zjazde. Zákaz platí od 1. apríla 2021. O čosi jemnejšie znenie rovnakého pravidla však v reguliach UCI bolo aj predtým. Vyžadovalo sa, aby mal jazdec ruky na riadidlách. Trestom za vykonanie aerodynamickej pozície alebo časovkárskej polohy mimo časovky je diskvalifikácia z pretekov.
„Radšej sa sami rozhodnime, ako budeme bicyklovať a zjazdovať. Ale UCI nás ubezpečí, že všetko, čo urobili v ich zodpovednosti, je v poriadku,“ napísal rozhorčený Iljo Keisse na Twitteri. Thomas De Gendt na to odpísal otázkou, či počuje v diaľke štrajk. Práve posledný menovaný Belgičan vyhral vďaka zmenenej pozícii na bicykli hneď niekoľko pretekov.
Pretekári lakte používali hlavne v samostatných únikoch a pri vedení pelotónu na rovinách. Dávalo im to možnosť menšieho odporu vzduchu a tak lepšie využitie energie. Argument je zas podobný, ako pri zjazde. Pri opretí celého tela o strednú čas riadidiel nemá jazdec možnosť okamžite siahnuť na brzdy. Rovnako to môže byť zlý príklad pre amatérskych a juniorských cyklistov.
UCI uloží za hádzanie bidónov trest, menia sa bariéry
Jazdci nebudú od apríla môcť len tak vyhadzovať bidóny a odpad medzi divákov či na cestu. Sú na to presne určené zóny. Trestom je diskvalifikácia z jednodňových pretekov alebo časová penalizácia v etapových pretekoch. Po treťom prehrešku to však bude diskvalifikácia aj v etapákoch.
Bezpečnostné pravidlá pokračujú asi najočakávanejším pravidlom. V posledných 400 metroch budú zakázané bariéry z ľahkých materiálov, čiže iba rôzne plastovej látky a podobne. Bohužiaľ sa ešte nepotvrdil plošný zákaz bariér s nožičkami, ktoré vytŕčajú. Ďalšie bezpečnostné opatrenia sa ešte do ďalšieho roka spresnia a upravia.
Proces bude údajne vedený expertmi a sústrediť sa bude hlavne na hromadné šprinty vo vysokej rýchlosti. Nové štandardy ohľadom bariér, nožičiek a tvare postranných krytov či výbere ciest v koncoviek etáp by mali prísť do platnosti v roku 2022. Deje sa to v kontexte mnohých incidentov v pelotóne. Z nich najznámejší a najvážnejší je takmer fatálny pád Fabia Jakobsena, ktorý skončil v bariérách po strete s Dylanom Groenewegenom. Organizátori Okolo Poľska sa zároveň zaviazali, že šprint dolu kopcom už do pretekov nezaradia.