Škandál v cyklistike: Sieť podvodov sa rozširuje

zdroj: gazzetta.it

„Motor schovaný v sedlovej trubičke je už stará záležitosť. Hranice sa za tie roky posunuli ďalej, celý systém je omnoho drahší a sofistikovanejší. ‚Investujete‘ zhruba 200-tisíc eur a počkáte asi šesť mesiacov, kým sa dostanete na rad. Existujú dva typy – prvý využíva motor otáčaný kľukou, druhý je elektromagnetický,“ citoval rešpektovaný cyklistický novinár Claudio Ghisalberti svoj utajený zdroj.

S elektrinou sa robia zázraky jednoduchšie, než s chémiou. Najmä je to menej škodlivé aj pre zdravie cyklistov. Podľa vyjadrení „pána X“ pre Gazzetta dello Sport sú potreby amatérskych cyklistov a profesionálov výrazne odlišné. Elektromotor môže zvýšiť výkon o 20 až 60 wattov, čo stačí na to, aby sa z priemerného jazdca stal výnimočný. Veľkí šampióni majú na vrchole výkon 410 až 420 wattov.

„Len v Taliansku sme v posledných rokoch predali 1200 kusov takýchto bicyklov.“

Denník Gazzetta dello Sport odhalil aj spôsob, ktorým dochádza k nákupu tohto druhu bicyklov.

„Je to jednoduché. Chodia k nám malí ľudia, ktorí si kupujú veľké bicykle a opačne – máme zákazníkov vysokých ľudí, ktorí si objednávajú malé bicykle. Je viac ako očividné, že sú iba sprostredkovateľmi. Kupujúci si vyberie typ, veľkosť, farbu, hardware, motor atď.“

A ako to celé funguje?

„Rám z karbónových vlákien sa otvorí, aby sa následne do neho mohol uložiť motor. Potom sa zatvorí, natrie a všetko vyzerá ako predtým. Niekedy môže ostať na povrchovej úprave malé poškodenie. Čo sa týka zapnutia systému, je možné spustiť ho napríklad diaľkovým ovládaním. Je to dokonalý systém. Som si istý, že niektorí pretekári si nie sú vedomí tejto pomôcky. Jednoducho si myslia, že mali skvelý deň,“ pokračovali noviny Gazzetta dello Sport.

c8R1pUQ3QA-cHUaSZ4idCQ~bicykel_motor_infografika_feb16[1]

 

Ďalšie šokujúce video:

 

zdroj: sport.sk, gazzetta.it

  

Mohlo by vás zaujímať