6. etapa Giro d’Italia 2020 prinesie pomerne jasný scenár. Na výbušnom krátkom cieľovom stúpaní si to opäť rozdajú najlepší klasikári o triumf v etape. V meste Matera plnom krásnych záberov na pamiatky.
Etapa sa už konala. Na tomto odkaze nájdete článok s výsledkami a priebehom etapy.
8. októbra 2020
Dĺžka: 188 km
Profil: zvlnený, 2821 nastúpaných metrov
Štart: 11:40 LSEČ v Castrovillari
Predpokladaný dojazd: ~16:30 LSEČ vo Matera
Vysielanie, live prenos: Eurosport 2 od 12:25
6. etapa Giro d’Italia 2020 – trasa
Pokračuje sa v Kalábrii na samom juhu Talianska v mestečku Castrovillari. Po kopcovitej časti sa príde po 188 km smerom na sever do Matery. Cieľové mesto je známe mnohými „bludiskami“ malých historických budov, vrátane katedrály a mnohých kostolov v historickej časti mesta. Scenéria mnohých pamiatok sa stala inšpiráciou pre filmových tvorcov. Medzi nimi aj nová „bondovka“ No Time To Die. A ani v realite nezostane čas, rozhodne sa na posledných 2,75 km, kde prichádza vstup do 60-tisícoveho mesta cez výbušný kopec.
Profil 6. etapy Giro d’Italia 2020:
Prvých 80 km etapy je kopcovitých, prejde sa cez tri väčšie nekategorizované stúpania. Na jednom z nich si prvých osem pretekárov pripíše body do bodovacej súťaže šprintérov. Mal by to byť únik, keďže väčšie kopce sa nepôjdu v pelotóne naplno – zničilo by to viacerých jazdcov a hlavne šprintérov, ktorí majú v etape zálusk. Nasleduje odchod z národného parku Pollino a vstup do kotliny, kde sa nachádza dlhá rovina v prostrednej časti etapy. Dostatok času pre Boru, Sunweb či FDJ na prípravu dobrej pozície.
Ožije to až 32 km pred cieľom, kedy sa začína stúpať na jediný kategorizovaný kopec dňa – Millotta (4,7 km – 6,9%). Ak sa niekto chce zbaviť aj menej odolných šprintérov, tu nastáva ideálny moment ich nalomiť. Potom prichádza zjazd ku vstupu do mesta, rovina.
Posledných päť kilometrov je kľúčových. Vstupuje sa do nich na nich po kilometrovej falošnej rovinke, potom rovnako dlhom klesaní. Nasleduje najťažšia prekážka finále – 750-metrový kopec s priemerom 6,3% s maximami okolo desať percent. Po ňom sa bude 750 metrov klesať. Posledných 1,25 km je do stúpania 2,6%. Pôjde tak o dlhý ťah na cieľovú čiaru, kde to však nebude až tak selektívne, ako v druhej etape, ale stále pôjde o silový záverečný šprint, ktorý bude vyzerať dosť dlhý.
Posledných 5 km etapy:
Okrem neustálej zmeny sklonov do hry zasiahnu aj mnohé zákruty v posledných 5 km, hlavne na najstrmšom úseku. V poslednom kilometri na nachádza jedna ostrá zákruta a jedna tiahla zatáčka, aby sa po nej už išlo naplno do cieľa. Čiara sa uvidí až 300 metrov pred cieľom, čo možno sťaží orientáciu. Časovanie nástupu je pri tomto type finále dôležitejšie ako inokedy.
6. etapa Giro d’Italia 2020 – mapa:
Zajtra má fúkať silný čelný vietor, hlavne na rovinatej časti. V Matera sa vietor vo finále viackrát obráti s mnohými zmenami smeru, takže ak jazdec chytí správny moment zadného vetra, môže mu vyjsť úspešný sólový atak ešte pred samotnou cieľovou rovinkou.
6. etapa Giro d’Italia 2020 – favoriti
Nie je ťažké uhádnuť najväčších favoritov. Etapa ponúkne dostatočné výškové metre, ktoré môžu zavariť šprintérom typu Gavíria, Viviani či Hodeg. Odoln borci a ich tímy však urobia všetko pre to, aby dotiahli veľkú skupinu na cieľ a ich esá by na naklonenej ceste na cieľ ukázali svoje najlepšie watty.
Sagan, Démare, Matthews najväčšími favoritmi
Peter Sagan (BOH) je najväčším favoritom. Dvakrát bol na tomto Gire druhý, je posilnený bodovacím dresom. Cyklámenovú farbu získal po mimoriadne tesnom šprinte vo štvrtej etape, v tej druhej sa končilo na o čosi ťažšom stúpaní. Tam sa ukázal ako najlepší spomedzi šprintérov a zastavil ho len Ulissi.
„Je v dobrej forme a v skutočnosti chcel ísť na stúpaní rýchlejšie, v šprintoch je čoraz bližšie, takže môžeme očakávať víťazstvo,“ povedal po 4. etape športový riaditeľ BORA – hansgrohe Ján Valach.
Aranud Démare (FDJ) je prirodzeným vyzývateľom Sagana. Je rovnako rýchly na rovinách a v tejto sezóne s neuveriteľnými 11 víťazstvami kraľuje šprintérom. Navyše, svoje víťazstvá získal aj na klasikárskych a ťažších profiloch a ukazuje, že je niečo viac ako len čistý šprintér. Falošná rovina je pre neho v cieli ako stvorená, navyše má aj výbornú podporu tímu.
Michael Matthews (:sun:) sa ešte na tomto Giro d’Italia neukázal. Prichádza však jedinečná príležitosť víťaza profilovo podobných pretekov Bretagne Classic či siedmeho muža náročných majstrovstiev sveta. V druhej etape vyhral špurt pelotónu o štvrté miesto a jednoznačne je vo forme, len mu chýbali správna pozícia.
A čo ostatní šprintéri? Alebo sólo útok?
Davide Ballerini (:dqt:) prišiel na začiatku roka do Deceuninck – Quick Step ako klasikár, ale čoraz lepší je v čistých šprintoch. Kombinácia oboch zručností príde na technickom finále určite vhod.
Diego Ulissi (:uae:) určite nie je taký rýchly ako vymenovaní jazdci. Talian by však mohol pri svojej veľmi dobrej forme útočiť hlavne na najťažšom bode stúpania. Podobne by sa mohlo zadariť jazdcom ako Enrico Battaglin (:bmt:), Jhonatan Narváez (:ins:), Mikkel Honoré (:dqt:), Simon Clarke (:efd:) či Ruben Guerreiro (:efd:).
Z odolných šprintérov vo finále môžu prehovoriť borci ako Andrea Vendrame (:alm:), Stefano Oldani (:lts:) či Davide Cimolai (:isn:) a Rudy Barbier (:isn:).